ارتودنسی پیشگیری (Interceptive Orthodontics)


ارتودنسی پیشگیری علم تشخیص ناهنجاری های دندانی (شامل دندانهای کج، شلوغ، مشکلات فک یا مجموعه ای از آنها) و مداخله درمانی برای هدایت دندان به محض درآمدن آن می باشد. با درمان اولیه به روش ارتودنسی پیشگیری می توان از درمان های شدید ارتودنسی در آینده جلوگیری کرد.

ارتودنسی پیشگیری در سنین ۶ یا ۷ سالگی و در ابتدای رشد دندان های دائمی در کودکان انجام می شود و از ایجاد بسیاری از اختلالات دندانی و فکی در بزرگسالی جلوگیری خواهد کرد. متخصصان ارتودنسی پیشگیری با شناسایی و رهگیری مشکلات دندان در کودکان در زمانی که کودک هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است، می توانند از درمانهای پرهزینه و تهاجمی در آینده جلوگیری کنند. به همین دلیل توصیه می شود که یک بررسی (Checkup) ارتودنسی قبل از سن ۷ سالگی برای تمامی کودکان انجام شود.

 

ادامه مطلب ...

طرز تهیه دمپختک به همراه آموزش نکات دستور پخت آن

طرز تهیه دمپختک

دمپختک یک غذای ایرانی و سنتی است که پایه آن برنج است و در مناطق مختلف بر اساس ذائقه افراد به شیوه های گوناگون طبخ می شود. رایج ترین نوع دمپختک، دمپختک باقالی است. دمپختک باقالی غذایی خوشمزه است که درست کردن آن بسیار ساده است و کمتر کسی پیدا می شود که این غذا را دوست نداشته باشد.

ادامه مطلب ...

40 نکته مهم سلامتی در سفر

نتیجه تصویری برای 40 نکته مهم سلامتی در سفر


معمولا با شروع تعطیلات و ابتدای بهار و فصل تابستان سفر رفتن ها شروع می شود و ممکن است هر سفری خطراتی مثل عقرب گزیدگی، زنبورگزیدگی و حتی مارگزیدگی، مسمومیت های گوارشی و اسهال را به همراه داشته باشد. بهتر است قبل سفر کمی با قوانین، اعتقادات و رسوم هر کشور آشنا شوید و هم چنین مواردی را که قبل از سفر به آن کشور باید رعایت کنید مانند تزریق واکسن قبل از رفتن به بعضی از کشورهای قاره آفریقا و یا انجام ندادن کارهایی که در آن کشور جرم محسوب می شود مثلا هنگام مسافرت به کشور امارات همراه داشتن قرص های آرامبخش جرم محسوب می شود.

ادامه مطلب ...

بهناز جعفری با ام اس چه می کند؟


دنیای این روزهای بهناز جعفری با ام اس

بهناز جعفری که این روزها پاسداشت 20سال فعالیت او نیز در چهارسو برگزار شد، از آن دست بازیگرانی است که همه جوره برای نقش هایش زحمت می کشد. 

بهناز جعفری

گفتگو با  بهناز جعفری بعد از  ابتلا به بیماری ام اس

 

ادامه مطلب ...

مرزنجوش با خواصی که همه به آن نیاز داریم

 خواص مرزنجوش برای سلامت ، زیبایی و درمان

مرزنجوش چیست؟خواص مرزنجوش

خواص مرزنجوش

مرزنجوش به اندازه ی پونه ی کوهی (ارگانو) که رابطه ی بسیار نزدیکی با آن دارد شناخته شده نیست، اما خواص مرزنجوشاز نظر پزشکی و درمان و سلامت و زیبایی بی نظیر است.مرزنجوش یک گیاه همه ساله است که خاستگاه آن مناطق مدیترانه است. این روزها، این گیاه را در باغ های سرتاسر جهان می کارند. این گیاه معمولا به عنوان جایگزینی برای پونه ی کوهی در آشپزی استفاده می شود و بافتی نرم تر و مزه ای نسبتا ملایم تر از آن دارد.

ارزش غدایی مرزنجوش:

هنگامی که شما از مرزنجوش در آشپزی استفاده می کنید ،احتمالا از انواع خشک شده آن و به مقدار نسبتا کم استفاده می کنید. در بخش سلامت نمناک میخوانید که یک قاشق غذا خوری از گیاه مرزنجوش، حدود 5 گرم کالری دارد، اکثر این کالری ها از کربوهیدرات های به شکل فیبر و قند طبیعی به دست می آیند، اما مرزنجوش منبع مهم و مناسبی از کربوهیدرات و قند و فیبر نمی باشد.همچنین به احتمال زیاد مواد مغذی قابل توجهی را تولید نمی کند، اما مقدار کمی از ویتامین K را دریافت خواهید کرد، همچنین می توانید میزان مصرف ویتامین A، ویتامین C، فولات و ویتامین B6 خود را با مصرف مرزنجوش افزایش دهید. مواد معدنی موجود در این گیاه حاوی کلسیم، آهن و منگنز می باشد.

 

ادامه مطلب ...